Články-aktuality
Novinky
Zprovoznění stránek

01.02.2011 Stránky jsou opět v provozu a přůběžně je aktualizujeme.  


Akce Kamínka

14.07.2010 jsem testovali náše závodní speciály a předvedli závodní team v jeho plném nasazení na uzavřené trati Kamínka, Bunč. Součástí akce bylo svezení a obchodních partnerů firmy Home credit, kterým jsme jak doufám dopřáli tímto pořádně adrenalinový zážitek!

V "plné polní" se ukázali  - Jan Černý  s Renaultem Clio R3 a Josef Sedláček s Škodou Fabií A5

 

 


ME Belgie + IRC

Přípravy na ME v Belgii vrcholí!
Mechanici pracují na uložení nového motoru s poslední evolucí a zvýšeným výkonem na 250 koní.

http://www.ypresrally.com/

 


Nejnovější fotografie
Top 5 videa
Newsletter

 

Premiérový závod 

Premiérový závod s Mitsubishi Lancer EVO IX mají za sebou Adam Fabrika s Martinem Fabiánem. Při Janča 36.Valašské rally Valmez 2017 poznávali techniku, závod si užívali, ale se i trápili s technickými problémy. Úvodní podnik Mistrovství ČR však dokončili a cíl daný před soutěží splnili.

Adam Fabrika - Martin Fabián (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Valašská Rally 2017

Po šesti sezónách strávených ve vozech s poháněnou jednou nápravou udělal Adam Fabrika pro letošní rok krok k splnění klukovského snu a to závodit se čtyřkolkou. Během zimní přestávky hledal vhodný vůz a našel jej u syna slavného maďarského jezdce Attily Ferjáncze. „Snem každého závodníka je jezdit s tím nejlepším a postupně se k tomu propracovávat. I mým snem bylo jezdit se čtyřkolkou a dlouho jsem po těchto vozech pošilhával. Spolu s partnery se nám podařilo tento krok realizovat a z Maďarska jsme si dovezli Mitsubishi. Na dílně jsem jej po zakoupení spolu s mechaniky rozebral a zjišťoval, jak které komponenty fungují. Přece jen přechod na novou techniku potřebuje nové poznatky, které se budou kdykoli hodit. První ostré kilometry jsme najeli při Rally kempu, kde se nám potvrdilo očekávání kvalitní techniky. Naše slova spokojenosti nám potvrdil po usednutí do vozu a pár svezení také člověk nejpovolanější, Vašek Pech. Sám kdysi v této technice závodil, tak jeho rady, jak k jízdě, tak i k technice, měly cenu zlata,“ vrátil se k změně vozu Adam Fabrika.

Adam s Martinem mají letos v plánu absolvovat kompletní seriál Mistrovství ČR v rally a tak nemohli chybět na startu úvodního podniku tohoto šampionátu ve Valašském Meziříčí. Již při seznamovačkách posádka pochopila, že se nebude jednat o lehkou soutěž. Zatímco u klasických rychlostních zkoušek u nich panovala spokojenost, nad tatrováckým polygonem zůstávali kluci v rozpacích. „Klasické rychlostní testy byly pěkné a náročné, což se nedalo říct o rychlostních zkouškách na kopřivnickém polygonu. Jak svou délkou, tak charakterem byly pro nás nezáživné a technika trpěla, především mechanické části vozu víc, než je zdrávo. Na druhou stranu chápu pořadatele, že vše se seběhlo velice rychle, co se týká organizace a pevně věřím, že se poučí a příště opět pojedeme starou známou Valašku ke spokojenosti všech. V dnešní době je velice náročné uspořádat jakoukoliv soutěž a prosadit vše na obcích a u občanů, proto velice cením, že dostali Valašku opět do velkého mistráku a držím jim palce, ať je elán neopouští,“ ocenil snahu uspořádat rally jezdec z Březůvek u Zlína.

V pátek podvečer čekal na Adama s Martinem slavnostní start a v sobotu první rychlostní zkoušky. Sobotní etapa se nesla hlavně ve znamení poznávání vozu, především co vše si může posádka vůči němu dovolit. Sžívání probíhalo na pohodu a časy se lepšily. Z šestnácti posádek ve třídě 3 na startu Valašky dokončili Adam s Martinem první etapu na pěkném 6. místě. V absolutní klasifikaci náležela zlínské dvojici 31. příčka. Zatímco sobota se nesla v pohodě, nedělní etapa byla pro Fabriku s Fabiánem utrpením. „Do druhého dne jsme šli už bez větší nervozity a s cílem se dále sžítívat s vozem a najet co nejvíce kilometrů. To nám vycházelo jen do půlky první ranní RZ Bystřička, kde nám praskla hadice od turba. V tu chvíli zbývaly do servisu ještě dvě rychlostky. Bylo to jako jet s enkovou felicií. Tím nechci znevážovat toto vozidlo, nebo kluky, kteří s touto technikou soutěží, ale takový je to prostě markantní rozdíl, když nemáte potřebný výkon u myšáka. V servisu kluci bez větších problému závadu odstranili a my se těšili, že se opět pěkně svezeme. Opak byl však pravdou. Hned na prvním testu po servisu se k naší nelibosti závada opět opakovala. Nezbylo, než dojet soutěž bez plnícího tlaku turba až do cíle. Zbývalo nám jen se v pěkném slunném počasí kochat okolní krajinou až na cílovou rampu. Paradoxem je, že za pomalejší jízdy jsem měl víc jezdeckých problémů, než v plné palbě. Člověku se v tu chvíli honí hlavou různé myšlenky a soustředěnost jde stranou. I přesto máme cenné zkušenosti a poznatky pro další účinkování,“ zhodnotil dvoudenní soutěž Adam Fabrika.

Technické problémy sice způsobily propad ve výsledcích, ale posádka náročnou rally dokončila. Ve třídě 3 to bylo místo deváté a v absolutní klasifikaci 38. místo. „Chtěli bychom poděkovat naším partnerům za podporu a důvěru. Těšíme se na další společnou spolupráci. Poděkování patři i mechanikům za odvedenou práci a v neposlední řadě za výpomoc JP Motorsport, bez které bychom nemohli pokračovat dále v soutěži,“ vzdali hold po soutěži všem blízkým Adam s Martinem.

 

Miroslav Vebr
« Zpět «