Články-aktuality
Novinky
Zprovoznění stránek

01.02.2011 Stránky jsou opět v provozu a přůběžně je aktualizujeme.  


Akce Kamínka

14.07.2010 jsem testovali náše závodní speciály a předvedli závodní team v jeho plném nasazení na uzavřené trati Kamínka, Bunč. Součástí akce bylo svezení a obchodních partnerů firmy Home credit, kterým jsme jak doufám dopřáli tímto pořádně adrenalinový zážitek!

V "plné polní" se ukázali  - Jan Černý  s Renaultem Clio R3 a Josef Sedláček s Škodou Fabií A5

 

 


ME Belgie + IRC

Přípravy na ME v Belgii vrcholí!
Mechanici pracují na uložení nového motoru s poslední evolucí a zvýšeným výkonem na 250 koní.

http://www.ypresrally.com/

 


Nejnovější fotografie
Top 5 videa
Newsletter

 

Rally Kopná 2017 

Adam Fabrika s Martinem Fabiánem na úspěšně zakončené misi na Kopné.

 Adam Fabrika s Fabiánem úspěšní i na Kopné

Také druhý start v letošní sezóně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX proměnili Adam Fabrika s Martinem Fabiánem v úspěšně zakončenou misi. Na Ageus Rallysprint Kopná dojeli na 20. místě v absolutní klasifikaci a 11. místě v kategorii P2+.

Pouhých čtrnáct dní po Valašské rally usedli Adam Fabrika s Martinem Fabiánem do závodního Mitsubishi znovu. Tentokrát to měli o pár kilometrů blíže od domova, neboť po třech letech se vrátila do rallysprintového mistrovství Kopná. O této soutěži se hovoří z pohledu náročnosti jako o „malé Barumce“ a již po seznamovacích jízdách toto tvrzení potvrdili i Adam s Martinem.

„Po absolvování seznamovacích jízd jsme věděli, že Kopná bude opět tradičně, jako minulé ročníky, náročná soutěž. Už tak náročnou soutěž umocnilo počasí, kdy na tréninky pršelo a na trať se rychle dostávalo bláto. Rčení o „malé Barumce“ se tedy naplňovalo do posledního puntíku. O Kopné se tedy dá říct, že to je krásná, ale i místy hodně zrádná soutěž. Se čtyřkolkou jsem neměl doposud žádné zkušenosti na vodě a blátu, proto jsme vše pečlivě při tréninku probírali a poznamenávali do rozpisu, abychom nebyli při závodě překvapeni, nebo zaskočeni, prozradil po seznamovacích jízdách Adam Fabrika.

 

Na samotný závod nemělo byt žádné excelentně pěkné počasí, což se ráno v servisu potvrdilo. Tím byla volba obutí pro posádku jasně daná. Po prvních pár průjezdech soutěžních aut, bylo na rychlostních zkouškách neskutečné množství vytahaného bláta a ostatní posádky už jely takřka po jiné trati. Soutěžící s vyššími startovními čísly přirovnávaly trať místy k rallycrosu, ale i takové jsou někdy závody. Na druhou stranu to byla ta stará dobrá rally, která se jezdila dříve a kdy musel každý jezdec ukázat na co má a co umí. Po třech odjetých erzetách byli Adam s Martinem na 24. příčce.

„Svezení bylo pěkné, ale zároveň velmi těžké. Jezdec musel předvídat a kalkulovat s blátem na cestě, proto se nemohl pustit bezhlavě do rychlostních zkoušek. Potěšilo nás i malé množství retardéru, a když už se nějaký objevil, tak byl velice citlivě postaven, tak aby plnil účel. První dvě ranní rychlostky jsem zkoušel, jak se za takových podmínek auto chová a jak ho řídit.

Proto i časy nebyly takové, jaké jsme si představovali. Hledali jsme i správné nastavení diferenciálů, aby bylo auto na nečistotách dobře ovladatelné. Pro mne je jízda v Mitsubishi stále o učení. Například nastavení variant diferenciálů má auto hned sedm a s ním se automaticky mění několik dalších nastavení. Je to velká škola, zhodnotil úvodní sekci soutěže jezdec z Březůvek u Zlína. S přibývajícími kilometry začala trať osychat a na dosažených časech to bylo znát. Adam s Martinem si závod užívali a těšili se z maličkostí, které jim přinášely rychlostní zkoušky. Velkou radost měli kluci z RZ Hvozdná a Kameňák2, kde zajeli shodně celkově čtrnáctý nejrychlejší čas.

„V dalších rychlostních testech jsem už věděl, jak se chovat k autu, i diferenciály byly správně nastavené a my začali zrychlovat. Podařilo se nám zajet pár časů, které nás potěšily a tím nás utvrdily, že jsme se zase někam posunuli, jak jezdecky, tak v poznávání vozu. Poznávání bylo o to složitější, že na Valašské rally panovalo zcela rozdílné počasí než teď na Kopné. Cíl daný před soutěží jsme však splnili a bez technických problémů, krizovek a poškození Mitsubishi jsme dojeli až na cílovou rampu.

 

V celém týmu zavládla spokojenost z dobře odvedené práce. Poděkování proto patří klukům za dobře nachystaný vůz a hladký průběh soutěže, ale i partnerům a Defrs rally teamu za vloženou důvěru na další závody. Mé velké poděkování patří i spolujezdci Martinovi za perfektně odvedenou práci, i za to, že přistupuje k soutěžím naprosto profesionálně a vytváří v autě dobrou atmosféru. Díky jeho zkušenostem mám nové poznatky v rozpise, můžu se na ně stoprocentně spolehnout a postupně začít zrychlovat, shrnul start na sprintu ve Slušovicích Adam Fabrika.

Na závěr pouze doplním informaci, která se objevila v úvodu článku. Posádka Adam Fabrika – Martin Fabián na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokončila Ageus Rallysprint Kopná 2017 na 20. místě v absolutní klasifikaci, 11. místě v kategorii P2+ a mezi Produkčními vozy by posádka obsadila pátou příčku.

 

« Zpět «